TENIM GANES DE FESTA!

Doncs precisament per això, en aquest programa especial amb públic fet des del Centre Cultural Albareda  us informen de moltes de les activitats que es faran al barri per Festa Major que comença aquest divendres 18 de juliol i podrem gaudir fins el diumenge 27.

La Núria condueix un programa amb un grapat de convidats i molta música de grups i músics del barri i de fora com són Awa pa los Calvos, Asian Passerby, Muqawama. Primperan Experience, Júlia Cruz, Gòria Ribera, Svetlana i Alma de Boquerón, però que participen activament a les festes d’aquest 2025.

Comencem escoltant la Gent del barri amb qui  ha parlat l’Andreu sobre si ja coneixen el programa, si ha alguna cosa que els agrada especialment i què troben a faltar. Certament hem vist que aquest programa era molt necessari doncs encara no sabien gaire del que podran gaudir aquests dies i per aixó també us convidem a escoltar-nos!

La Núria parla amb la Clara i la Irene del C.C.Albareda que ens parlen de les activitats que organitzen i amb qui estarem fent un programa de ràdio al carrer el 25 de juliol a la tarda, i també podreu gaudir d’un taller de percussió corporal amb Ritme Circular, d’un berenar-sopar amb la Llar Pere Barnés de la Fundació Arrels,   i del concert dels Muqawama.

En Fèlix entrevista en Manel Alfaro de la Coordinadora d’Entitats i responsable de la comissió de Festes del Barri qui ens parla dels quatre grans eixos de la Festa:

1. la Cultura Popular i Tradicional (Gegants, Diables i Tabalers, Castellers, Danses Tradicionals, Castell de Focs)

2. els Sopars de germanor i familiars (Pl.Santa Madrona, Renaixença, APA Poble-Sec, La Base, La Seca, Sopar d’aprofitament al Sortidor,etc).

3. La Festa més Jove (Sec a Sac de Castellers a les Tres Xemeneies, La Bodega Saltó al carrer Blai, La plaça de Santa Madrona amb La Tinta, La plaça de les Navas amb la Comi Jove, Els jardins de les Hortes de Sant Bertran amb la Raposa, Avda. Miramar amb l’Aliança Monstruosa, L’Ateneu Popular de la Base, etc), i

4. La Festa més Lúdica i Esportiva (amb  jocs de taula, Escacs, Cursa, Futbol, Bàsquet, Badminton, etc amb Jugar Khan, Escacs Club Comtal, amb el Club Atlètic Runnig,  Palma Sec, Joves Units del Poble-sec, etc).

En Juan Carlos entrevista en Manel Tort President de l’Associació de Comerciants qui ens parla de les activitats que organitzen com Les Històries del Taulell, que són dos itineraris teatralitzats amb improvisacions per 10 comerços del barri aquest dissabte i el següent al matí, en el que actors interactuen amb la gent que s’inscrigui, els compradors i venedors. També ens parla de l’activitat Els Aromes Màgics, i moltes altres coses més que si voleu esbrinar ens haureu d’escoltar!

La Cecília s’estrena entrevistant a l’Ona Coba àrbitre i jugadora de Futbol Sala del Club Femení  PalmaSec qui ens parla de que és més que un Club una gran família i del Torneig que organitzen el dissabte 19 de juliol de 10 a 17 h, al que encara esteu a temps de inscriure-us! I anima a les noies del barri a formar part d’aquest gran equip.

En Tomàs entrevista la Raquel García i l’Esther Repullo del Pla Comunitari del Poble-sec qui ens parlen de l’activitat Cuinem el canvi que és un sopar d’aprofitament que es farà el 24 de juliol a la les 20:30 h a la Plaça del Sortidor organitzat per Som la Clau, el Centre Cívic del Sortidor i Les Espigadores. Així que si voleu participar us podeu inscriure com voluntàries per espigolar el dia 23 de juliol, i el 24 per ajudar a organitzar l’espai, rentar, tallar i cuinar el menjar  o be anar només  venir a  gaudir del sopar però recorda que has de dur alguna cosa de menjar no perible com un paquet d’arròs, llegums, llaunes, etc. i també has de dur el teu plat, got i coberts! I Acabarà amb la sopresa en primícia de poder escoltar  l’himne Cantem pel Clima, no t’ho perdis!

En Fèlix entrevista en Javier Velasco de Gegants del Poble-Sec que enguany juntament amb la seva neta la Marta Calaf de l’entitat de Diables del Poble-Sec, a qui felicitem perque aquest any estan celebrant el seu 40 aniversari, seran els Pregoners que de la Festa Major aquest divendres 18 de juliol a les 21.20 al Jardins de les Tres Xemeneies.

Per acabar la Miriam entrevista en Miguel García de l’Ateneu Popular de la Base, que també es membre del grup musical Awa Pa los Calvos, qui ens parla de les activitats que organitzen com la cursa de carretons, Toneig de Futbol al camp de la Satàlia, Dinar popular del Menjador de la Base, Cantada de la Coral de la Base, Flamenc,  Xerrada “Extrema Dreta, Postveritat i Comunicació”, Concerts amb  la Glòria Ribera, Penca i Juuuls, Les Olímpíades feministes i moltes coses mes!

El Toc a la festa comença aquest divendres 18 de juliol a les 19 h a la Plaça del Molino, amb cercavila de les entitats del Consell de Cultura Popular i tradicional, fins les Tres Xemeneies on podrem escoltar el pregó de Gegants i Diables del Poble-sec i gaudir de la Festa organitzada pels Bandarres de Sec a Sac. El dissabte pels més petits Poble-sec per la Independència organitza un espectacle infantil amb animació, màgia i ball de bombolles de 12 a 13.30 a la Plaça de las Navas i si escolteu el programa podreu saber casi tot el que es cou aquests dies per Festa Major i i us animen a consultar l’enllaç de la programació i surtir al carrer a gaudir amb els nostres veïns i veïnes!!!

Nosaltres ens tornem a veure el dijous 24 de juliol a les 16:30 h al Molino, que s’obre al barri per Festa Major, on farem conjuntament amb Baixem al carrer un petit a homenatge a Josep Maria Fuentes, voluntari de l’entitat molt vinculat al barri i al teatre i molt estimat per tots, i també podreu gaudir de la visita guiada a càrrec de Cerhisec, de l’espectacle familiar CombiNata a càrrec de l’Espai Piluso i del Cor de Pel·lícula dels Sounddreamers i del Concert Pop-Rock d’en Nofre Morell.

Ràdio-actius també serem presents el divendres 25 de juliol fent un programa al carrer Albareda a les 19h  conjuntament amb totes les activitats que organitza el Centre Cultural Albareda i la Fundació Arrels i ja acomiadarem la temporada fins el setembre, tot desitjant-vos que gaudiu de la Festa Major i de l’Estiu!

Consulteu aquí el programa de la Festa Major de Poble-sec 2025:

 

Deja un comentario