
Com ja sabeu ens encanta participar de les activitats del barri i si són al carrer encara més. Així que Ràdio-actius ens em engalanat per donar veu a la IV Fira d’Economia Social, Solidària i Sostenible del Poble-Sec. Enguany hem confirmat que sóm part d’un barri viu, actiu i ben enxarxat que ens ha ofert un reguitzell d’activitats per grans i petits.
La Mar Valldeoriola ens ha presentat la Fira d’aquest any i la Julieta ha entrevistat a la Chiara Monterotti que ens ha parlat de l’Aula Ambiental del Poble-sec. Ha estat un matí farcit de xerrades on s’ha presentat, entre altres, el projecte de l’Economat que està en la seva fase inicial per tal de sumar forces amb tothom que hi vulgui participar.
La Míriam ens ha parlat de tallers i itineraris proposats per Enreden Poble-sec i per això ha entrevistat la Nat Solar de la Raposa qui ens ha parlat del taller Cuinant Antiespecisme i ens ha posat la mel a la boca amb llibres i menjars. Alhora ha entrevistat a la Sua d’Horitzó Danza qui ens ha explicat les activitats organitzades per a famílies per concienciar i desenvolupar les eines per aprendre a cooperar, col·laborar i cocrear que es faran en quatre sessions en diferents espais del barri.
La Núria ha parlat amb en Salvador Badia, de Psicòlegs sense Fronteres, de la necessitat de la cura no només del cos si no de la ment, la gran assignatura pendent, intentant conscienciar que es necessita enfortir la xarxa pública de professionals de la Salut Mental que tant oblidada està des de les institucions.
I per acabar l’Esther G. ha entrevistat a la Mariam, la Siham i l’Amanda de Forn de Teatre Pa’Tothom, després del Teatre fòrum presentat a la Sala d’Actes del CC el Sortidor, amb l’obra “La insuportable banalitat del tema”. Amb aquesta posada en escena ens fan obrir els ulls sobre situacions de la vida quotidiana que banalitzen el racisme i la islamofòbia que es pateix inclús des de les institucions, fent participar els espectadors que esdevenen actors per proposar accions de suport i complicitat, trobant aliats per trencar aquestes dinàmiques que enfosqueixen la sana convivència i creixement de la societat.
Així que no teniu excusa per no estar informats del que es cou al barri! Que gaudiu del programa!